מפגש שביעי - 11 פברואר

מתוך המקהל - קבוצת למידה בנושא מודיעין מערכתי
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

רקע, עדכונים ותחילת הדיון

בתחילה נערכה פגישה מקדימה של צוות המפקחות עם שוש.

להלן מצגת, שמתארת את מצבנו בתהליך עד כה, ואת ההחלטוה המתבקשות.

נעזר בבקי לתיאום מחדש של התאיריכים, לאור הקשיים של אלון ושל דנה לךהגיע בתאריכים שנקבעו.

סקירת צוותי העבודה

1. ישיבות צוות (שוש)

קיימנו ישיבת צוות בנושא, וסיכמנו שהעובדים יתפצלו לשלושה צוותי למידה קטנים והטרוגנים. הסידור יהיה של מגשי צוות אחת לשבועיים.

אחת לחודש יהיה מפגש מליאה יעסוק ב- שוטף, העברת מידע, חגיגות, השתלמויות. אחת לחודש יהיה מפגש של שלוש קבוצות הלמידה, שיעסקו בנושאי תוכן יותר עמוקים, ניתוחי מקרה וכד'.

בקבוצה מסויימת כבר עלה שישנם נושאים שראוי שישארו בחדר, וישנם דברים שכדאי לשתף לצרכי למידה הדדית. עדן העלה את השאלה כיצד נשפף.


2. לווי למחלקה (אילנה, דליה ש. ובת חן)

לשוש היתה פגישה עם חיה בנדק. יש כוונה לתקצוב של יעוץ ולווי האיחוד הקבוצתי, ואולי גם גיבוש. בזמן הקרוב שוש תפגש עם איריס וחדוה לגבי לווי התהליך ושוש תעדכן.


3. תשתית פיזית (טווח ארוך - אתי, תקוה, יהודית וגלית; טווח קצר - נחמה, מאיה ואסנת)

טווח ארוך

יהודית לא יכלה להגיע למפגש היום.

יצא מכתב של צוות המפקחים ושל ס' מנהל המחוז, לאהובה קרקובר, לתת עדיפות למחלקה לאור התהליך שקורה. אהובה חזרה לשוש עם תשובה שלילית, ועם אמירה שהמחלקה תכנס לרשימת המתנה. בינתיים הגיעה לכאן חנה בן שחר, בעקבות הפניה ובעקבות האלימות, ועדכנה שתוקצבנו ב- 35 א' ש"ח לשיפוץ ולשומר. אהובה אמורה להגיע לכאן.

במקביל נעשים מאמצים מול הרשות המקומית על מנת לתקצב את שיפוץ עתלית. עדכון ביניים - ראש הרשות יעשה בדיקה להקצאה של מבנה במסגרת המירב, שכרגע מוזנח ולא בשימוש. מה שחשוב - נראה שראש המועצה מגוייס למחלקה.


טווח קצר

אסנת עדכנה.

דיברנו מחדש עם כל העובדים לגבי הנתונים שאספנו. התחלנו לראות שמתחיל להיות תהליך באופן טבעי, ואנחנו רק נתנו להם ביטוי ונראות על הנייר.

כרגע אנחנו בסבב של בירור צרכים, אבל אין דברים גדולים שעומדים על הפרק, מלבד צפיפות גדולה ברמה הכוללת.

לכן - נראה שמיצינו את הפעילות לטווח הקצר.


4. הרחבת המעגלים (אליה וזהבה)

אליה עדכנה:

בדקנו מה מרגישים חברי המחלקה לגבי פורום המליאה. בדקנו בישיבת הצוות האחרונה ושנשמעו כל מיני קולות, כולל מתח ושקט באויר.

חלק אמור – "אין לנו זמן" ו- "בין כה החלטתם שזה לא יעיל לשתף את כולם, אז למה עכשיו להרחיב?" נוספים אמרו שתכלס מתוך השטח האיחוד נעשה ממילא.

אני הרגשתי שגם נעלבו.

לשאלה איך להתעדכן – אמרו "תעבירו פרוטוקול", וחלק אמרו "אנו סומכים עליכם".

חלק אמרו – נחתתם עלינו בהפתעה ואיך נדע במה מדובר?

חשבנו על השיטות הבאות:

  • קול קורא
  • חיבור של נוספים לצוותים הפרטניים
  • חבר מביא חבר


5. למידה מאחרים (מזל ותקוה)

מזל עדכנה:

אני לקחתי את מטה אשר-שבי ציון. דיברתי עם המנהל הנוכחי, שנכנס לתפקיד לאחר שעברו את התהליך. באופן כללי הוא התרשם שהתהליך עבר באופן תקין, ולדעתו לא היו תקליות, ולכן הוא לא האמין שניתן ללמוד מהנסיון שלהם. ביקשתי ממנו לפנות למנהלת הקדמת, אולי יש מה ללמד בכל זאת, כולל מדברים תקינים שקרו.

הוא חזר ואכן לא היה מה לדווח מבחינת בעיות. יחד עם זאת לא אכפת לו ולענת בן אלי – לקבל קבוצה שתשמע ותדבר עימם על התהליך שעברו.


תקוה הלכה לקדימה-צורן. במקרה הזה היו שני ישובים שונים במאפיינים. התנאים בקדימה היו גרועים והיום יושבים בצורן. רוב המטופלים הם מקדימה.


תקוה בדקה גם בעיר כרמל. שם האיחוד מתבצע אבל מאד מאד קשה.


6. עתלית כצוות (נחמה, שוש, גלית)

גלית: חשבנו על העניין של ליצור צוות/קבוצה בעתלית. בדקנו את הדברים, ונעשתה עבודה מדהימה, עם שאלון.

נחמה: העברנו שאלונים לעובדים בעתלית (10 אנשים שאחוז משרה כזה או אחר) רוב האנשים הרגישו שייכים ברמה די גבוהה לצוות האנושי בעתלית. בשאלת הצוות הפיזור הוא יותר גדול, אבל באופן כללי מרגישים יחסית כצוות. בשאלת המאפיינים - 8 אניחשים אמרו שיש לחזק את הצוותיות, ו- 2 שלא. המאפיינים היותר חדים היו:

  • ישיבות צוות
  • ראש צוות

להלן השאלון ועיבוד התוצאות.

מה התהליך שיענה לשאלה "איזה מין צוות אנחנו רוצים שיהיה צוות עתלית"? גלית, אסנת, נחמה, ושוש יובילו תהליך למידה כזה, אשר יפתח את התפיסה והפרקטיקה של צוות עתלית, באופן שישמור על הצביון המתאים, אבל ישאיר את צוות עתלית מחובר למחלקה הכוללת.


7. תיעוד ותקשורת (עמליה)

עמליה – העברתי את הפרוטוקול. אני לא יודעת בדיוק מי קרא ומה קרה לו, אבל יש משהו באקט של ההעברה שמשדר מסר נכון לאנשים. לירון - בפעם הראשונה חושפים אותנו לתהליך שקורה. אמנם כעסתי, אבל השילוב של הפרוטוקול, וההזמנה (גם האישית וגם הסמכותית) של שוש – גרמו לי להגיע.

עמליה – אני אמשיך להפיץ את הסיכומים, כי זה מאד חשוב.

נושאים נוספים שנדונו

שוש –

מחר אנחנו נפגשים בפורום של מועצות איזוריות, בה מעדכנים על איחודים.

אנחנו נתייחס ונציג את האיחוד, וגם נאסוף נתונים נוספים.


אגב אורחא – מה קורה עם האנשים שפה, שחויבו לבוא? תשובה – חלק מאתנו פרשו, ולכן האנשים שפה רוצים להיות פםה במידה לא מבוטלת. אני מרגישה שבהתחלה אמרו לי להיות פה, ובמהלך הזמן התגבשנו עם המטרה והתוכן.


כתיבת התכנית האסטרטגית

  • מדוע צריך את זה עכשיו? למה לא בסוף?
  • רק עכשיו אנחנו ניגשים לכתוב את התכנית. סיכום של מה שהיה עד עכשיו נראה לי מיותר.
  • מצד שני הרי השטח משתנה ,ואם כבר אנחנו מפגרים אחרי מה שקורה בשטח. לבוא ולהכניס היום את המפקח המתכלל יוציא אותנו מהמיקוד של התכנית עימה התחלנו בפועל.
  • אני מרגישה שאנחנו מדברים על דברים אחרים. מה שאני באתי לעשות פה זה ת"ע למחלקה שמדברת על האיחוד. בעיני כל מה שעשינו עד עכשיו זה פתיח לדיון בתוכן.
  • לגעתי נעשה פה הרבה. הדיבור על ישיבות צוות הוא לא רק המה, אלא גם האיך.
  • הכי בער לכולם הנושא של האיחוד. אני מרגישה שאתן אומרות יללה, האיחוד עובד אז בואו ניקח ונעבור לתכלול. אני חושבת שאולי כדאי לייצר תכנית ביניים ואח"כ לעבור למתכלל.
  • זה לא מה שאני מתכוונת – הרי בתוך האבחון שעשינו הנושא של התכלול "בער בעצמותינו". נכון לעכיו לא קרה שום דבר בנושא זה. העבודה בישובים כרגע היא מאד שונה.
  • אולי משהו בחוזה לא היה ברור, מבחינת מתי נטפל בנושא המתכלל.
  • אבל ביקשו לסמן 2-3. מה בדיוק קרה? אנחנו רואים בשני הנושאים אותו דבר, ואתן רואות בזה דברים שונים.
  • האם אנחנו עוסקים בשני נושאים שונים – התכנית והתכלול?
  • האם התוכנית מתחילה לפעול – האם ניתן לחשוב על התכלול כחלק מזה?


אולי כדאי להתחיל לחשוב על המתכלל, באמצעות רישום שלו כמטרה במסגרת התוכנית הנוכחית, וכן באמצעות הקצאת משאב לעבודה על הנושא – ישיבת צוות המחלקה, ישיבת צוות הטרוגני, ישיבת צוות מיוחד. בת חן, אתי, מאיה, וכן אנשים שעובדים בישובים – יקימו צוות שיאסוף את החומרים ויביעא אותם לדיון, על מנת שאפשר יהיה לקדם אותם.

זהבה – האם יש לנו מספיק משאבי זמן לעבוד על הכל?


המשך תהליך

שלושת המפגשים הבאים יחולקו ל-:

  • חלק ראשון בן שעתיים בו נתעד את התוכנית.
  • חלק שני בן שעה, בו נדון בהתקדמויות הצוותים

המפגש הבא יתקיים ב- 25 פברואר 07.