מה מנהל הידע יודע?

מתוך המקהל - קבוצת למידה בנושא מודיעין מערכתי
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מבוא

אוקיי. הארגון החליט על תכנית לניהול ידע ולמידה ארגונית ולצורך כך הוא ממנה בעל תפקיד הנקרא מנהל ידע.

הנה כמה שאלות על מנהל הידע בארגון:

האם הוא ה 'יודע' בארגון? האם הוא "יודע מי יודע"? האם הוא "היודע מה צריך לדעת" בארגון?

מה (באמת) מנהל הידע יודע?

כדי להיות מנהל ידע, מה צריך 'לדעת' ? הנה כמה דברים שכדאי לדעת על תפקידו ואישיותו של מנהל הידע (לפי Andersen Consulting):

  • חדור אמונה עמוקה שאנשים הם נכס אסטרטגי חשוב ביותר של החברה, ובעצם הם הגורם העיקרי המשפיע את הצלחתה של החברה
  • בעל כושר יזמה גבוה - להאיץ, לבצע ולהגשים הטמעה של חזון
  • פתוח לרעיונות חדשים ולהנביטם בארגון
  • להיות קשוב וממוקד בחזון ארוך-טווח כדי להבטיח שלרעיונות חדשים, שיכולים לתרום לחברה, תהיה קרקע מתאימה לקליטה והתפתחות
  • בעל הבנה אסטרטגית עמוקה לגבי ההזדמנויות והתרומות שקשורות למערכות ידע וכן חוש ארגוני חזק לתכנן וליישם שינויים תרבותיים בחברה
  • בעל יכולת לרכז סביבו קבוצה של מנהלים מובילים בחברה, להניעם לתכנן, לבנות ולתמוך בקיומה של סביבה, שמאיצה ומבטיחה את קיומם של תהליכי ייצור ידע חדש בחברה
  • לשמש דוגמה לאחרים כאיש בעל רצון עז לשתף בידע שלו אנשים אחרים, ובעל תשוקה חזקה ללמידה
  • להיות מסוגל ליצור בחברה "מומנטום" מתמשך של תמיכה בפעילויות "ניהול הידע"
  • להיות מסוגל לפתח מערכות יחסים טובות עם מנהלי IT, HR והחטיבות בחברה, להבין את התפקידים והאינטרסים שלהם כדי למנפם לכוון "ניהול הידע"
  • להיות מסוגל לשכנע כי "ניהול הידע" גם משתלם בטווח הקצר, וזאת כדי להתמודד טוב יותר עם הקושי שקיים בחברה להבין כי: "ניהול ידע הוא אורח חיים, ולא ניצחון מהיר"