פריט ידע מאפייני צוות לומד

פריט ידע מאפייני צוות לומד

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

הרכבת צוות לומד רצוי שלצוות תהיה סיבה להתכנס: בעיה שצריך לפתור, רצון ליצור משהו חדש, רצון ליצור מערכת יחסים חדשה בארגון. ככל שהצוות יתקדם, הוא יעסוק גם בתחומים נוספים, מעבר לתחום המיידי. הצוות יעבוד באופן אפקטיבי יותר בעזרת מנחה חיצוני מיומן. למנחה מבחוץ אפשרויות טובות יותר לאתר דפוסים בקבוצה המונעים למידה.

כיצד מרכיבים צוות? כדאי לכלול אנשים משני סוגים:

1. אלו שמאמינים ומעונינים בשיפור הארגון.

2. אנשים שעקב תפקידם חייבים להיות מעורבים.

- כללי יסוד ללמידה: על הצוותים לקבוע עבור עצמם כללי יסוד לשיחה. לדוגמה: לומר את האמת, להביא אינפורמציה רלוונטית באופן מיידי לצוות, להגביל את הזמן שכל אחד מדבר וכד'. ניתן להבהיר כיצד ועל ידי מי יתקבלו החלטות, לבסס דרכים בטוחות לבדוק ולאתגר זה את זה. אם יש קונצינזוס לגבי הכללים – חשוב לדון כיצד לנהוג בהפרות כללים. על הצוות ללמוד לשוחח כאשר תוצאות אינן מושגות כמצופה. חיפוש אשמים יפגום בלמידת הצוות. כאשר הצוות משוחח ניתן להיות יחד עם מי שהתנסה ולזהות יחד איתו מה הביא לתוצאה הלא-רצויה.